güncel sağlık

güncel sağlık
.

BOYUN VE GIDI SARKMASINI ÖNLEYEN YÜZ EGZERSİZLERİ

                                                                  
Yüz germe hareketleri veya diğer ismiyle yüz germe egzersizleri, yüz kaslarımızın tonunu artırarak cildi germek ve diğer yandan da yüz derisinin kan dolaşımını artırarak yüz güzelliğini ve genç görünümü sağlamak için yapılan bir takım egzersiz hareketlerine verilen isimdir. Yüz için egzersizler aslında pek az kişi tarafından bilinir ve uygulanır.

Yüz germe hareketleri veya diğer ismiyle yüz germe egzersizleri yüz kaslarımızın tonunu artırarak cildi germek ve diğer yandan da yüz derisinin kan dolaşımını artırarak yüz güzelliğini ve genç görünümü sağlamak için yapılan bir takım egzersiz hareketlerine verilen isimdir.
Yaşlanma ve stresin etkisiyle yüz kaslarımız zamanla özelliğini kaybederler. Bu da yüzde sarkma, kırışıklıklar ve elastikiyet kaybı gibi etkilerle kendisini göstermektedir.


Yüz germe egzersizleri yüzdeki hafif kırışıklıkları da yok etmektedir. Yüzde sarkma oluşturan belirli bir takım kas gruplarını çalıştırarak yüzümüzdeki yaşlanma etkilerini pekala hafifletebiliriz.
Yüz egzersizleri en doğal anti aging ( gençleştirme) yöntemlerinden birisidir. Tabi yüz maskeleri ile desteklenen yüz germe egzersizleri daha kalıcı sonuçlar verebilmektedir.
Yüz germe hareketlerinde ellerimizi kullanacağız. Çenemizden başlayarak alın bölgesinde parmak uçlarımız ile yapacağımız masaj ve egzersizler, yüzümüzü gerginleştirecektir. yüz egzersizleri

Yüz maskeleri, yüz germe egzersizlerinin en büyük yardımcılarıdır. Egzersiz ve maske ile güçlendirilmiş yüz kasları çok uzun zaman yüzünüe genç bir görünüm katmaya devam edecektir. Yapılan araştırmalarda günde 5 dakika yüz germe hareketi yapan kişiler, yapmayanlara göre ileriki yıllarda 10 ile 15 yaş daha genç görünmektedir. Yüz bakım kremleri de yüz germe egzersizlerinin destekleyicisi olarak doğal ve sağlıklı yüz görünümünün tamamlayıcısı olarak sayılabilir.

Üç farklı yüz germe egzersizi ile yüz için egzersizler:

yüz egzersizi nasıl yapılır?

Yüz germe egzersizleri ve hareketleri :

Alın germe hareketleri: Baş parmak ve işaret parmağı uçlarını kaşlarımızın üst kısmının başlangıcına burun arasına yerleştirerek gözlerimizi kapatıyoruz. Daha sonra kaş hizasında kaşların şakaktaki bitiş noktasına kadar bastırarak masaj yapıyoruz. Bu hareketi her gün 10 kez tekrar ederseniz kaş üstü alın bölgesi kırışıklıkları yok olur.

Dudak germe hareketi: Parmağımızı mümkün olduğunca şiddetli biçimde dudaklarımızla emerek parmağı yavaşça çıkartıyoruz. Hareketi her gün 10 kez tekrar etmeliyiz.
Göz kapağı germe hareketi: Gözlerimizi kapatarak relaks vaziyette pozisyon alıyoruz. Gözler kapalı iken aşağı ve yukarı bakarmış gibi gözümüzü hızlı ve set biçimde hareket ediyoruz. Bu hareket göz kapaklarındaki kırışıklıkları ve sarkmaları yok eden bir egzersizdir. Hareketi her gün 15 kez tekrarlamalısınız.

Gözleri açtıktan sonra kaşımızı yukarı doğru kaldırarak alt göz kapaklarımızı parmaklarımızla aşağı doğru gelecek şekilde göz altı derisini sündürme hareketi yapıyoruz. Bu hareketi 10 kez tekrar ediyoruz. Bu hareket göz torbacıklarını yok eden bir egzersizdir.

Yanak germe hareketi: 3 parmağımız ile yanağımıza bir üçgen pergel oluşturacak şekilde hareket başlangıcı için pozisyon alıyoruz. Daha sonra parmakları içe ve dışa doğru açılıp kapanacak şekilde 10 kez hareket ettiriyoruz. Bu hareketi yaparken gülme taklidi yaparak durmanız gerekiyor. Başınız da arkaya doğru pozisyon almalıdır.

Boyun ve gıdık germe egzersiz hareketi: Dik bir vaziyette oturup Başımızı yüzümüz tavana bakacak şekilde arkaya doğru yaslıyoruz. Göz kapakları kapalı vaziyette pozisyon alıyoruz daha sonra alt göz kapağını iki parmakla alt kısımdan gıdığa doğru gerecek şekilde ovalıyorum. Hareketi 10 kez tekrarlamak yeterlidir.

Yanak ve Çene germe egzersiz hareketi: Bir önceki hareketin aynı pozisyonunda başlangıç yapıyoruz. İki elimiz ile saç favori bölgesinden çene kemiğinin sivri kısmına kadar elimizle deriyi ovalayarak sürtüyoruz. Bu hareket 20 kez tekrarlanmalıdır. Günde 20 kez yapılan bu hareket kulak altı bölümdeki sarkmalara kesin çözümdür.

Yüz kaslarını gevşetme hareketleri :

Dudaklarımızı açabildiğimiz kadar ağzımızı açıyoruz. Çene, yanak ve dudakta gerginlik hissetmemiz gerekmektedir. Beş saniye kadar bu vaziyette durup daha sonra ağzımızı kapatıyoruz. Bu hareketi 10 kez tekrarlarsak yüz kasları dinlenecek ve yüzdeki kan dolaşımı artacaktır. Stresli büro yaşamı sürenler için ideal bir yüz gerdirme egzersizidir.
Derin bir nefes alarak dudaklarımız öne büzüşecek biçimde nefesimizi üfürüyorsunuz. Yüz ve gırtlak yutak bölgesindeki gerginliği alan bu hareket, yüz derisindeki kan dolaşımını takviye eder.


Yanaklarımızı elimizle kavuşturup sıkıyoruz. Bu hareket te yanaklardaki sarkmaları engeller ve yanaktaki kan dolaşımını artırır.

Yüz gerdirme egzersizleri sizi korkutmasın aslında günlük 5 dakikanızı alır. İnsanların estetik ameliyatlar için binlerce TL harcadığı bu dönemde bedavadan doğal yolla estetik sorunlarını da çözmüş olursunuz.