MENOPOZ DA SÜT VE ÜRÜNLERİ TÜKETİLMELİ Mİ?

                                                                       
 Özellikle peynir ve yoğurt tüketiminde tam yağlı ve kaymaklı, kremalı olanlarını tercih eden bir beslenme kültürümüz var. Böyle bir seçim kolesterol yüksekliği sorununuz varsa yanlış olacaktır. 


Menopoz dönemindeki kadınlarda bu konu daha da önem kazanır. Menopozla birlikte kolesterol düzeylerinde zaten tehlikeli artışlar oluşan kadınlara biz doktorlar kemik kırılganlığını önlemek amacıyla daha çok süt ve süt ürünleri tüketmelerini öneririz. 


Genellikle de yağsız ya da çok düşük yağlı olanlarını tüketmeleri için onları uyarmayı unuturuz! Omega–3 yağ asidi içeriği yüksek bir besin olan balık, kan kolesterol ve trigliserit düzeylerinizi dengelemenize yardımcı olur. Ayrıca hem kolesterolsüz hem de kolesterol azaltıcı posalarla dolu bitkisel protein kaynaklarını da unutmamanızda yarar var. 


Baklagiller (kuru fasulye, barbunya, mercimek ve nohut) kolesterol içermemesi ve besleyici özelliğiyle kalp sağlığınızı geliştirmenize katkıda bulunacaktır.
Yine ceviz, fındık, fıstık, soya ve kanola yağı gibi doymuş yağ içeriği düşük kaynaklardan da yararlanabilirsiniz.