IŞILTILI BİR CİLT İÇİN 7 ALIŞKANLIK

                                                                    

GÜNEŞ KORUMA
Cilt yaşlanmasının en büyük sebeplerinden biri UV ışınlarına maruz kalmaktır. Bunu daha net görebilmek için cildin kapalı alanları ile sürekli güneşe maruz kalan alanları arasındaki farkı inceleyebilirsiniz kapalı bölgelerde cilt kalitesinin daha iyi olduğunu göreceksiniz.
Güneş ışınları etkisiyle
Ciltte çizgi ve kırışıklılar
Lekeler
İyi ve kötü huylu deri oluşumları
Cilt sarkmaları ve elastikiyet kaybı görülür.
SAĞLIKLI BESLENME
Çok hızlı kilo alıp verme ciltte elastikiyet kaybına neden olarak yaşlanmayı hızlandırır.
Taze sebze ve meyve, balık ve et sağlıklı beslenmeyi sağlar.
Un ve seker gibi yüksek glisemik indeksli gıdalardan uzak durulmalıdır.
Omega 3 ve 6 'dan zengin diyet
A vitamininden zengin besinler
Antioksidan içeren gıdalar C ve E vitamini tüketilmelidir.
Fazla alkol tüketilmemeli.
SİGARASIZ YAŞAM
Sigara çok sayıda toksin içerir bunlar kan dolaşımı yoluyla cilde ulaşarak zarar verir ayrıca damarlarda kasılmaya neden olarak beslenmeyi bozar. Ciltte sarkma, kuruluk ve çizgi oluşumlarına neden olur.
DÜZENLİ UYKU
Yeterli uyku günde 8 saat olmalıdır. Ancak genellikle çoğumuz 7 saat bile uyumuyoruz. Yeterli uyku alınmadığı zaman bazı hormonlarda düzensizlikler olur. Ayrıca cilt yeterince dinlenemez ve kendini onaramaz, dolaşım sorunları yaşar. Ayrıca sürekli aynı yana veya yüz üstü uyumak deri yaşlanmasını hızlandırır. Çizgiler oluşturur.
STRES KONTROLÜ
Stres altında derinin beslenmesi bozulur. Ayrıca kortizol stresle artan bir hormondur buna bağlı olarak hücre ölümü ve yaşlanma süreci hızlanır.
DÜZENLİ EGZERSİZ
Haftada 4 gün 60 dakikalık düzenli egzersiz programı stresi azaltacağı gibi kan dolaşımı düzenleyerek dokuların daha iyi beslenmesini ve genç kalmasını sağlar.
DOĞRU CİLT BAKIMI
Cilt bakımı cildinizi tanımakla başlar yağlı ya da hassas cildin bakımı aynı değildir. Kullandığınız ürünler cildinizin ihtiyaçlarına göre düzenlenmeli hatta mevsimsel değişimlere göre de değiştirilmelidir.