AÇLIĞI DURDURAN ÖNERİLER

                                                                     

Bütün gün yiyebilecek kadar iştahlı mısınız? Aşağıdaki öneriler sorununuzu çözecek.


1. Güne kahvaltıyla başlayın!
Sabahları karın düz olur. Bu yüzden çoğu kişi sabah kahvaltısını atlamakta sakınca görmüyor. Ancak öğlene doğru açlık tırmanışa geçiyor ve insan normalde yiyeceğinden daha fazla tüketiyor. Bu yüzden sabahları yarım saatinizi kahvaltıya ayırın, özellikle sebze ve lifli gıdalar tüketmeye özen gösterin. Örneğin kepekli tahıl yiyin.

2. Pinoleik asit sabahları işe yarıyor
Çam fıstığının içinde bulunan özel bir tür oleik asit, tekli doymamış bir yağ olduğundan, bağırsaklarda tokluk hormonlarını çalıştırıyor. Çam fıstığının içinde %20 oranında pinoleik asit bulunuyor. Kahvaltıda müslinizin içine hafif tepeleme bir yemek kaşığı çam fıstığı katın.

3. Sebze kuralı
Tabağınızın yarısını çiğ veya pişmiş sebzeyle doldurun. Sebze, içerdiği lif sayesinde sizi uzun süre tok tutar. Patates, şehriye, pilav gibi ilaveler eklerken dikkatli olun. Fazla kullanımları kan şekerinizin aniden yükselmesine neden olur.

4. Önce çorba!
Yemeklerden önce bir tabak çorba içmek açlığı bastırır, mideyi doldurur ve ana yemekten en az %33 kalori tasarrufu yapmanızı sağlar.

5. Yemeklerden önce yarım greyfurt
Greyfurtta bulunan acı maddeler iştahı azaltır, kan şekerini düzenler, fazla ensülin salgılanmasını önler. Yemeklerden önce yarım greyfurt veya greyfurt suyu tüketmeye çalışın.

6. Mate çayı için
Karnınız acıktığında mutlaka bir fincan mate çayı için. İçinde bulunan acı maddeler açlığı frenlerken, kafein yağ yakma aktivitesini hızlandıracak, kalsiyum maddesi de su toplanmasını önleyecektir. İçmeden önce çay poşetini 5 dakika sıcak suyun içinde bekletin.

7. Yavaş yiyin!
Sadece yavaş yiyenler gerçekten doyduklarını hissedebilirler. Bir başka önemli nokta da çiğnemeye yeterince zaman ayırmak. Böylece tokluk hissini veren enzimler çiğneme esnasında harekete geçebilirler. Ana kuralınız şu olsun: bir yemeğin başında en az 20 dakika oturun. Ayrıca yemek yerken dikkatinizi başka yere vermeyin. Çünkü 20 dakika sonra beyin doyma sinyalini verir.

Posa bırakan besinler
Lifler doğal posa besinleridir, vücut onları sindiremediği için tok tutmaya yararlar. Yoğurdunuzun içine bir yemek kaşığı keten tohumu ekleyin. 

“Bir kilo verme günü”
Dün aşırıya mı kaçtınız?
Sabah tartıldığınızda bir kâbusla karşılaştınız: Önceki akşamın mükellef sofrası kendini tartıda gösterdi. Derhal müdahale ederek hemen o ağırlığı bir günde atabilirsiniz:
  • Sabah
Kalkar kalkmaz 1 bardak ılık su için (sindirim için). Sabah duşunuzu aldıktan sonra 1 fincan biberiye çayı için (kan dolaşımını hızlandırır). Yavaş çiğneyerek 1-2 elma yiyin.
  • Öğlen
Bir büyük tabak karışık salata üzerine 150 gram tavukgöğsü tüketin.
  • Akşam
250 ml (konserve) domates çorbası için, üzerine kıyılmış taze maydanoz serpiştirin.
 
  • Aralarda
Dilediğiniz kadar elma, salatalık yiyebilirsiniz. En az 2 litre bitki çayı veya maden suyu içmelisiniz.

Buzdolabının vazgeçilmezleri
Asla vazgeçemeyecekleriniz,

Yağsız süt ürünleri: Yoğurt (%1,5). Labne (%20), Peynir (%30). Tereyağı ve yağlı ekmek üstü kahvaltılıklarından uzak durun.
Sebzeler: Atıştırmak için salçalık biber, salatalık, havuç gibi sebzeler.

Bir daha asla yemeyeceklerim
        
Pane kızartmalar
  • Pane kızartmakla yiyecekler bütün yağı çekiyor, yağsız et veya balık bile bu yüzden birer kalori bombasına dönüşüyor. En iyisi sade halleriyle yemeniz!
  • Reçelli krosan
    Hem yağ (krosan) hem şeker (reçel) bombası bileşimi çok tehlikeli çünkü yağ yakmayı yavaşlatır. Bunun yerine tam tahıllı ekmeğin üzerine biraz labne sürün. 
  • Çikolata
    100 gramında 560 kalori vardır.
Fazla gaza karşı yapabilecekleriniz
Şiş bir karın genelde gazdan dolayı böyledir. Buna karşı en iyi çözüm önerileri aşağıda bulabilirsiniz.

Şeker ile tahılı birlikte tüketmeyin
Lifli gıdaları şekerle beraber tüketmek karnınızın tehlikeli bir şekilde şişmesine neden olabilir. Çünkü lifler midede uzun süre kalır, şişer ve tok tutarlar. Bu yararlı bir şeydir. Ama lifli besinlerinizin içine şeker eklerseniz maya bakterilerini harekete geçirir, karnınızın şişmesine neden olursunuz. Bu yüzden tam tahıllı ekmeğin üstüne çikolata sürmeyin.
Acil durum çayı
Çok hızlı yediğiniz için midenize oturduysa her şey, şu karışık çayı hazırlayıp için: Eşit miktarlarda anason, rezene ve çörekotunu karıştırın. Bu karışımdan 1 porsiyon alarak biraz havanda dövdükten sonra 200 ml sıcak su ile çay haline getirin. 10 dakika fincanda demlenmeye bırakın, sonra için.
Soyaya dikkat
Bezelye, yerfıstığı ve soya gibi baklagiller, neredeyse tüm insanlarda gaz yapar.
Mutlaka uyulması gereken öneri: Fasulyeyi her zaman uzun süre suda bekletin, yavaş ve uzun süre pişirin

Sütle meyve yemeyin
Bir başka sakıncalı kombinasyon da meyve ve süttür. Sık sık şişkinliğe neden olan bu durumun nedeni, metabolizmanın süt yağı ve meyve şekeri bileşimini çok daha yavaş sindirmesidir. Meyveler bağırsaklarda uzun süre kaldıkları için mayalanmaya başlarlar.

İnce atıştırmalar
Aralarda acıkıyor musunuz? O halde aşağıdaki atıştırmalıkları deneyin.

Elma mideyi doldurur
Arada atıştırmak için elma ideal bir meyvedir. İçeriğindeki C vitamini ile organizmaya güç sağlar. Bu sayede maksimum yağ yakmanız için enerji verir. Özellikle kabuğunun altında bulunan süper lif maddesi pektin, midede şişer ve uzun süre tok tutar.

Karpuz tazeliği
Karpuz susuzluğu gidermek için ideal bir meyvedir, ayrıca karnı tok tutar. 100 gram karpuzda yalnızca 38 kalori bulunuyor. Üstelik kalyum içerdiği için fazla suları atmaya da yardımcı oluyor.

Papaya sindirime yardımcı
Papaya meyvesi papain adı verilen özel bir enzim içerir ve proteinin sindirilmesini destekler. Vücut tarafından kolay değerlendirilir ve bol C vitamini içerir (100 gramda 80 mg C vitamini), dolayısıyla metabolizmanın hızlı çalışmasına yardımcı olur.

Mavi yabanmersini doygunluk sinyali veriyor
Mavi yabanmersini içinde bulunan eter yağlar, boya ve enzimler, yağ yakılımını ve sindirimi hızlandırırlar. Çok su da içerdiklerinden, mideye tokluk sinyalinin gönderilmesini sağlarlar. 100 gramında yalnızca 37 kalori bulunur.

Kereviz açlığa karşı
Canınız tatlı değil, doyurucu bir şeyler mi çekiyorsa, kereviz deneyin. Bu sebze midenizi karmaşık karbonhidratla doldurduğundan tam 3 saat açlığı önler. 100 gram kerevizde sadece 17 kalori bulunur. Yani kerevizi biraz otlu labne peynirine banarak yiyebilirsiniz.

topoglu.com dan alıntı