KAN ŞEKERİNİ DENGEDE TUTMANIN YOLLARI

                                                                                             

1- Günde 6 öğün beslenin!
Vücudunuzun açlık seviyesi arttıkça bir sonraki öğünde yiyeceğiniz besin miktarı da artar. Çok açken düşen kan şekeri seviyeniz birden çok yerseniz ani çıkış gösterir ve bu durum kilo almanıza neden olur. Ayrıca oldukça tehlikeli de bir durumdur. Bu nedenle gün içerisinde asla öğün atlanmamalı ve 2 saatte bir kan şekerinin ani düşüşlerini önlemek amacıyla mutlaka bir şeyler atıştırılmalıdır.

2- En az 8 bardak su için!
Yapılan araştırmalara göre vücut susuz kaldığında vazopresin adlı hormon miktarı artar, bu da böbreklerin su tutmasını tetikler ve karaciğere kan şekeri üretmesi için emir verir. Dolayısıyla kendinize bir iyilik yapın ve vücudunuzu susuz bırakmayın.

3- Kahvaltıda reçel ve yağlı çöreklerden uzak durun!
Kahvaltı günün ilk öğünü olduğundan düşük olan kan şekerinin aniden yükselmesini önlemek için reçel, tatlı ve yağlı çörekler gibi seçeneklerden kaçınmalıyız.  Bu besinler; hızla glikoza çevrilip kan şekerini yükseltir. Bu yüzden kahvaltıda esmer ekmek, az yağlı peynir çeşitleri, yumurta, tuzsuz zeytin, domates, salatalık ve mevsim yeşilliklerini tercih edin.

4- Meyve yerken porsiyonlara dikkat et !
Meyve yemek sağlıklı bir yaşam için şart. Ancak fazlası da kan şekerinin aşırı yükselmesine neden olur. Bu yüzden günde 3 porsiyon yemek en ideali. Unutmayın 1 elma, armut, portakal, yarım muz, 2 mandalin 1 porsiyon meyveye eşittir.



5- Meyvelerinize süt ve ceviz eşlik etsin!
Genellikle ara öğünlerde meyve tercih edilir ancak meyvenin özünde şeker olduğunu
 unutmamak gerekir. Sadece meyve yersek kan şekeri hızla yükselir ve sonrasında 
aynı hızla düşer. Bu sebeple meyvenin yanında bir bardak süt veya iki adet ceviz
 gibi hem protein hem yağ içeren bir besin tüketilmesi idealdir. 
Bu, kan şekerinizin daha yavaş yükselmesini sağlayacaktır.

6- 30 dakika yürüyüş yapın! Yapacağınız yarım saatlik bir 
yürüyüş de olsa egzersiz kendinize yapacağınız en büyük iyiliklerden biri.
 Egzersiz, besinlerden aldığımız şekerin vücutta kullanımına yardımcı olur ve
 insülin hormonunun etkinliğini artırır. 
Akşam yemeğinden 15 dakika sonra yapacağınız yarım saatlik bir yürüyüşü alışkanlık haline 
getirin.
7- Sütlü tatlılar yiyin ve tatlılarınızın üzerine tarçın serpin!

Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar kesinlikle daha masum. 
Tarçının da kan şekerini dengeleyici özelliği, bilimsel olarak
 kanıtlanmış bir gerçek. Masum da olsa sütlü tatlı yerken de kan şekerinde ani
 yükselme olacaktır bunu önlemek amacıyla tatlınıza 1 çay kaşığı kadar tarçın serpebilirsiniz.

8- Posalı besinler tüketin!
Öğünlerinizde; kuru baklagiller gibi tam tahıllı besinler ile çiğ sebze ve meyve gibi posalı 
yiyeceklere ağırlık verin. Posalı besinler, kan şekerinin daha yavaş yükselmesini sağlar.
 Beyaz pirinçten uzak durun onun yerine bulgur pilavını tercih edin.

9- Fazla çay içmekten kaçının !
Özellikle diyabet hastalarının dikkat etmesi gereken bir husus da fazla çay tüketiminden 
kaçınmak olmalı. Kan şekeri yüksek olan kişilerde sıvı kaybı da fazla olur.
 Çok miktarda içilen çay da vücuttan atılan sıvı miktarını da arttırır.
 Bu da, tansiyon yükselmesi, kan akışkanlığının azalması, ani felç ve beyin kanaması 
gibi tehlikeli durumlara sebebiyet verebilir. Tavsiyemiz; günde iki fincan kahve 
ya da beş bardak açık çaydan fazla içmeyin.

10- Meyve suyuna “HAYIR” !
Bilinen bir yanlış da meyve suyunun faydalı olduğu. Siz siz olun, taze sıkılmış da 
olsa meyve suyu içmeyin. Örneğin bir bardak taze sıkılmış portakal suyu 
hemen içilmediğinde ve oksijenle temas ettiğinde vitamini anında kaçacaktır. 
Meyvelerin asıl faydası posasındadır. Öte yandan; bir bardak meyve suyu 
kan şekerini de çok hızlı yükseltir. Bu yüzden yemeklerle beraber meyve suyu
 içmekten kaçınmalıyız. Yemeklerin yanında bir su bardağı ayran ya da soda tercih 
etmenizi öneririz.