OMEGA-3 BALIK YAĞINDAKİ SIR


                                                                  



Uzmanlar, beslenmede çok önemli yeri olan Omega-3 yağ asitlerinin balıkta bolca bulunduğunu, bu nedenle haftada iki öğün balık tüketilmesi gerektiğini belirtiyorlar.
Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyokimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Azmi Telefoncu, yağın insan beslenmesinde önemli bir yeri bulunduğunu, özellikle Omega-3 yağ asitlerinin beslenmede daha da önemli ve faydalı olduğunu söyledi.

Omega-3 yağ asitlerinin meme kanseri, kalp ve damar hastalıkları ile iltihaplı hastalıklara yakalanma riskini azalttığını, hipertansiyonun önlenmesinde son derece etkili olduğunu ifade eden Telefoncu, "Balıkta bulunan bu yağ, ruhsal bozuklukların tedavisi yönünden de fayda sağlamaktadır. Aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirme özelliği bulunuyor.

Özellikle kadınlar ve çocukların beslenmesinde önemli yeri vardır. Hamile bayanlar, emziren anneler ve çocuklar, Omega-3 yağ alımına dikkat etmeliler. Omega-3 yağ asitleri çocuklardaki beyin ve görme gelişimine büyük oranda olumlu şekilde etki etmektedir" dedi.

Kalp krizi riskini yüzde 40 azaltıyor

Prof. Dr. Telefoncu, Omega-3 yağ asitlerinin mükemmel şekilde balıkta yer aldığını vurgulayarak, "Beslenme rejimimizde balığa haftada bir, eğer mümkünse iki kez yer vermeliyiz. Balık yağında bulunan asitler insan sağlığı için birçok açıdan önemlidir. Yapılan araştırmalar, haftada iki öğün balık tüketilmesinin kalp hastalıklarından ölüm oranını yüzde 40 oranında azalttığını göstermektedir" diye konuştu.

0MEGA-3 YAĞ ASİTLERİ Omega-3 yağ asitleri - somon ve tuna gibi balıklarda,
cevizde, kolza yağında, keten tohumunda, avokadoda ve zeytinyağında bulunan sağlıklı
yağlar - vücudunuzun neredeyse her parçası için yararlıdır. Omega-3'ü, vücut için bir
teneke motor yağı gibi düşünün. Omega-3 yağ asitlerinin eklemlerin etkili bir şekilde
hareket etmek için ihtiyaç duyduğu yağı karşıladığına inanıyoruz. 


Eklemlerinizi yağlı tutarak, yaşınız ilerledikçe daha az sürtünmeyle, daha az aşınmayla ve daha az acıyla karşılaşırsınız. Sürekli tekrarlanan araştırmalarda, Omega-3'ün eklemlerdeki
iltihaplan azaltıcı etkisi olduğu görülmüştür. İltihap sorunu olmayan insanlar eklem
yaşlanmasını engelleyici özelliği bulunduğuna dair henüz yeterince kanıt olmamasına
rağmen, dostlarımıza ve ailelerimize haftada en az iki kez balık yiyerek Omega-3
ihtiyaçlarını karşılamalarını öneriyoruz. 


Ceviz yemek de Omega-3 ihtiyacını karşılamak için başka bir yöntem olabilir. Bir nokta daha: Balık yağı ve balık proteinin, acı verici
bir yırtılma ya da kronik menüsküs rahatsızlığıyla karşılaştığınız takdirde büyük önemi
olan menüsküs zannı yenilediği gözlemlenmiştir. Balık sevmiyorsanız, balık yağı
tabletleri kullanabilirsiniz; günde yaklaşık 3 gram balıkyağı, haftada 400 gram balık
yemekle aynı şeydir (genellikle damıtıldığı için. bazı balıkların içerdiği bakterileri
içermez).