KALSİYUM DİYETİ NEDİR?

                                                                  

Kalsiyumun metabolizma üzerinde nasıl bir etkisi var? 

Son zamanlarda kalsiyum ile ilgili yapılan araştırmalarda kalsiyumun zayıflamaya yardımcı olduğu ile ilgili de kanıtlar var. 


Yapılan bir araştırmada yüksek kalsiyum içerikli düşük kalorili diyetle, düşük kalsiyum içeren düşük kalorili diyet deneklere uygulandığında yüksek kalsiyum gurubunun daha fazla zayıfladığı gösterilmiş. 

Özellikle ağırlık kaybının daha çok yağ kitlesinden olması da önemli. Kalsiyumun bu şekilde zayıflamayı kolaylaştırıcı etkisinin vücudumuz tarafından sentezlenen kalsitiriol denen hormon düzeyini dengelemesi ve vücudumuzdaki yağların depolanmasının azaltması şeklinde açıklanıyor. 

Özellikle az yağlı süt ürünleri kullanımı ile bu etki artıyor, çünkü sütün yağı azaltılırken kalsiyum oranı değişmiyor. Dolayısıyla daha az kalori almak mümkün oluyor. Orta dereceli kalori kısıtlaması yapılan, az yağlı bir diyetin uygulandığı kişiye özel beslenme programında, günde 3 bardak süt tüketimi yeterlidir. Sütün içindeki kalsiyumun zayıflamayı artırıcı etkisi, diğer süt ürünlerinden bir miktar fazladır. Ancak süt yerine yoğurt, ayran, peynir tüketildiğinde de yağ yakımı hızlanır, kişilerde daha fazla doygunluk hissi oluşur. 

Günlük kalsiyum ihtiyacımız ne kadar? 

Bütün insanların günlük kalsiyum ihtiyacını karşılmak için ortalama 1000 mg kalsiyum alması gerekir. Bu ihtiyaç, gebelik ve süt verme döneminde 1500-2000 mg’a kadar çıkar. 

En çok kalsiyum içeren yiyecekler hangileri? 

En zengin kalsiyum kaynağı süt, yoğurt, ayran, peynir, hamsi, sardalye, somon balığı, kurubaklagiller, badem, ceviz, brokoli ve ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzelerdir.