BESİN İNTOLERANS TESTİNE GÖRE DİYET İLE ALERJİ TEDAVİSİ

                                                              



Diyet tedavisinde, eliminasyon diyetleri, empirik diyet, birkaç besin diyeti, elemental diyet önerilir. Eliminasyon diyeti; besin alerjilerinin tanısına olanak sağlayan diyetlerdir. Akşam'da yer alan habere göre;  tanı için objektif testler olmadığı durumlarda, klinik hikayeye dayanarak, alerji yaptığı düşünülen besin veya besin gruplarının diyetten çıkarılması yoluna gidilir. 
Hipoallerjen diyet; alerji yapma olasılığı düşük olan ve besin alerjilerinin tanısında ve tedavisinde kullanılan bir eliminasyon diyetidir. Örüntüsü uygulayıcıya bağlı olarak bazı farklılıklar gösterebilir. Ancak genelde benzerdir. Bu diyette en çok bilinen besin alerjileri kısıtlanmıştır. Bunlar; süt, yumurta, buğday, bazı et ürünleri (özellikle domuz eti), kabuklu deniz ürünleri, bazı sebzeler (mantar, salatalık ve lahana grubu sebzeler), kurubaklagiller, bazı meyveler (özellikle turunçgiller), soya, azo boyaları içeren besinler ve bazı koruyuculardır. Buna karşılık koyun eti, tavşan eti, pirinç, havuç, buğday, patates (işlenmemiş), armut, kayısı, şeftali, zeytinyağı, maden suyu, çeşme suyu, şeker ve bitki çayları alerji yapma olasılığı düşük olan besinler olarak kabul edilir ve diyette yer alırlar. Bazı uygulayıcılar bu diyetten pirinç, patates, kayısı, şeftali, çeşme suyu ve şekeri de çıkarırlar. 
Genellikle birçok birey besinleri 2-12 ay süreyle elimine ederler ve semptomlar iyileşir. Bazı bireyler, 2-12 ay sonunda reaktif besinlerle yeniden tanışamazlar ve bir süre daha dikkatli olmaları gerekir. Şikayetler veya semptomlar hafiflediğinde, besinler kademeli olarak diyete yeniden alınabilir, her seferinde bir besin semptomların yeniden oluşma riskini azaltmak ve diğer besin maddelerine karşı duyarlılık gelişmesini önlemek amacıyla, çok çeşitli bir beslenme tarzı geliştirilmelidir. 
Nasıl başa çıkacaksınız? 
* Gerçek besin alerjisi tanısı aldıysanız bundan sonra ne yapacaksınız? Size zarar veren besinlerden uzak durmanız gerekecek. Yemeklerinizi, yediklerinizi daha dikkatli seçeceksiniz. 
* İlk olarak profesyonel yardıma başvurarak başlayalım. Diyetisyen size bir yiyeceğin yerine diğerini tüketmeyi, etiketleri okumayı ve dışarıda akşam yemeğini nasıl yemeniz gerektiğini öğretebilir. 
* Etiket bilgisi okuyun. Örneğin, yumurta alerjiniz varsa, yumurtanın; mayonezin, salata soslarının ve dondurmanın içinde bulunduğunu bilmelisiniz. 
* Satın alacağınız ürünün etiketini her seferinde okuyun. Periyodik olarak üreticiler içerik malzemelerini değiştirirler. 
* Basit yiyecekleri seçin. Buharda pişirilmiş sebzeler ve taze meyveler gibi.