SAĞLIKLI UÇAK YOLCULUĞU İÇİN ÇOK ÖNEMLİ ÖNLEMLER

                                                                                  
      Böbreklerinizi çalıştırmak için, kahve ve çay yerine bol su ve zencefil çayı ile arı poleni tüketebilirsiniz.
Hisar Intercontinental Hospital İç Hastalıkları ve Romatoloji Bölümü Başkanı Prof. Dr. Mehmet Soy, alınacak basit önlemlerle sağlıklı bir uçak yolculuğu yapmanın mümkün olduğunu söyledi. Dr. Soy, şu uyarılarda bulundu:

Bulunduğunuz ülkeden doğuya doğru uçuyorsanız Jet-lag olmamak için daha erken; batıya doğru uçuyorsanız daha geç saatteki bir uçuşu tercih edin.

 Uçuş öncesi mutlaka yüksek proteinli kahvaltı yapın ve bol su için. Uçuş süresince susuz kalmamaya dikkat edin.

 Varış gecesinde uyku verici serotonin ve melatonin düzeyini artırmak için, yüksek karbonhidratlı akşam yemeği yiyin. Uyumakta güçlük çekiyorsanız, yatma zamanında bir doz melatonin (0,5-5 miligram) yardımcı olabilir.

 Yüksekte solunan havada daha az oksijen molekülleri vardır. Kanda oksijen seviyesinin düşmesine bağlı olarak tuz seviyesi yoğunlaştığı için daha az tuzlu yiyin; muz, küçük bir simit gibi atıştırmalıklar tüketin.

 Basınca bağlı bağırsaklardaki  gaz problemini engellemek için uçuştan 3 gün önce havuç, ahududu, probiyotik yoğurt tüketmeye başlayın.

MRSA'DAN KORUNUN
Havayolu ile bulaşan ve antibiyotiğe dirençli MRSA'dan korunmak için koridor yerine pencere kenarını tercih edin.