YİYECEK SEÇİMİ İLE RUH HALİNİ DEĞİŞTİRMEK MÜMKÜN MÜ?

                                                            


Moralinizi düzeltmek için önerilen yiyecekler: 
Mutluluk için muz, incir, ananas, sinirlere makarna, yorgunluğa ton balığı, strese bol fındık-fıstık... 

Bilinçli ye, moralini düzelt... 
Alman bilim adamlarına göre yemek seçimini bilinçli yaparak ruh halini değiştirmek mümkün. Mood food adlı yiyecekler enerji vermekten sinir yatıştırmaya kadar birçok görev yapıyor. Çikolatanın mutluluk kaynağı olduğu biliniyor, ancak uzmanlar çikolatadaki mutluluk kaynağı serotoninin daha birçok yiyecekte bulunduğuna dikkat çekiyor. Çikolata gibi enerji ve mutluluk veren yiyeceklerin başında meyveler var. Muz, ananas, avokado ve incir mutluluk getiriyor. Haftada iki kez balık tüketerek de serotonin seviyesini yükseltmek mümkün. İçindeki şeker kana çabuk karıştığı için havuç da çabuk enerji toplamak isteyenler için bire bir.
Sinirleri yatıştırmanın yolu ise karbonhidrat açısından zengin yiyeceklerden geçiyor. Sınırı aşmadan tüketilecek makarna, pirinç ve patates sinirlere iyi geliyor. Yatıştırıcı yiyecek deyince sofraların baş tacı tam tahıl ekmeği de unutmamak gerekiyor.

Mood food'ların diğer marifetleri
Yorgunlukla mücadele etmenin başlıca yollarından biri bol bol protein almaktır. Kırmızı et ve ton balığı yorgunluk giderici yiyecekler listesinin başını çekiyor. Stresle baş edebilmek için de özel bir mönü mevcut. En zor durumlarda bile ayakta kalabilmek için sinir sisteminin güçlü olması gerekiyor. Güçlü sinir sistemi için de vücut magnezyuma ihtiyaç duyuyor. Tek hücreli alg (Spirulina) protein, vitamin ve mineral açısından zengin olup, güçlü bağışıklık sistemi için önerilen bir besin. Ayrıca baklagiller, beyaz et, balık ve fındık-fıstık magnezyum açısından zengin.