MENAPOZDA NEDEN FİTNESS GEREKLİDİR?

                                                    

Menopoz kadın hayatında çok önemli bir geçiş evresidir. Bunu kendinize iyi bakmak için bir hatırlatıcı olarak kullanın. Bu fitness ipuçlarını menopoz için dikkat alarak başlayın.

Menopoz süresince neden fitness ile uğraşmak gerekir?

Yıllarca inançla egzersiz yaptıysanız veya aktif olamadıysanız, menopoz süresince ve sonrasında yapılan fiziksel aktiviteler birçok yararı beraberinde getirir. Örneğin, düzenli olarak yapılan fiziksel aktiviteler:
Kilo almayı engeller. Kadınlar menopoz sürecinde kas ağırlıklarını kaybederek göbek yağı alırlar. Bu hafif artışa rağmen fiziksel aktivite kilo almayı engellemeye yardımcı olur.
Meme kanseri riskini azaltır. Menopoz süresince veya sonrasında yapılan fiziksel aktiviteler aşırı kiloları vermeye yardımcı olabilir veya sağlıklı kilonuzu korumaya yardımcı olur, bu da meme kanserinden korunmayı sağlamaktadır.
Kemiklerinizi güçlendirir. Fiziksel aktiviteler menopoz sonrasında kemik erimesini yavaşlatır, bu da kemik kırılmalarını ve osteoporoz riskini düşürülmesi anlamına gelmektedir.
Diğer hastalıkların risklerini azaltır. Menopozda alına kilolar sağlığınız için çok ciddi sonuçlara neden olabilmektedir. Aşırı kilo kalp hastalıkları ve tip 2 diyabet risklerini arttırmaktadır. Düzenli yapılan fiziksel aktiviteler ise bu riskleri dengelemektedir.
Ruh halinizi güçlendirir. Fiziksel aktiviteler hayatınızın herhangi bir dönemindeki psikolojik sağlığınızı güçlendirmektedir.

    Fiziksel aktiviteler menopoz işaretlerini ve belirtilerini nasıl etkiler ?

    Fiziksel aktivite sıcak basması ve uyku bozuklukları gibi menopoz semptomlarını azaltan kanıtlanmış bir yol değildir. Ancak bazı kadınlar için, menopoz sürecinde veya sonrasında yapılan düzenli fiziksel aktiviteler stresi azalttığı ve yaşam kalitesini arttırdığı gözlemlenmektedir.

    saglikveyasam.com dan alıntı