PROTEİN BULUNDURAN SEBZELER HANGİLERİ?

                                   

Sebze proteini de mükemmel bir protein kaynağıdır ve hayvan proteinine göre daha düşük bir kalitede değildir. Hatta pek çok insan bunu daha iyi sindirir. Her ne kadar protein oranı daha düşük olsa da, vücut bunu çok daha iyi absorbe eder. Bunlar aynı zamanda lifin yanı sıra pek çok vitamin ve mineral içerir ve bu nedenle diyetinizi için gereklidir. Bunları haftalık öğünlerinizle birleştirmek en iyi fikirdir.
  • Baklagiller: fasulye, nohut, bezelye, mercimek
  • Kabuklu yemişler: çamfıstığı, fıstık, badem, antepfıstığı
  • Yenebilir mantarlar
  • Meyve: meyveler çok az protein içerse de, bunların arasında avokado ve muz en yüksek miktarı içermektedir.
  • Sarımsak
  • Tahıllar: Tahıllar da yüksek protein miktarı içermez, ancak buğday, irmik, arpa ve çavdardaki protein miktarı diğerlerine nispeten daha yüksektir. Tahıl ve baklagiller kombinasyonu sizin için gerekli sebze proteini miktarını sağlama açısından idealdir.
  • Algler, özellikle spirulina
  • Bira mayası
  • Buğday glüteni
  • Filizlenmiş tohumlar
Yüksek kolesterol veya trigliseridlerden muzdarip insanlar hayvan proteinden çok sebze proteini yemelidir. Onlar hayvan proteinini sadece haftada bir kere tüketmelidir.